Τετάρτη 7 Απριλίου 2010
Τρίτη 6 Απριλίου 2010
Καλλικράτης
Πραγματοποιήθηκε δεύτερη συνάντηση των Δ.Ο. Αγιάσου, Γέρας, Ευεργέτουλα, Πλωμαρίου, και Πολιχνίτου, παρουσία του γραμματέα Π.Ε. κ. Ηρακλή Βερβέρη ο οποίος μας ενημέρωσε σχετικά με την συνάντηση που είχε κατά την σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα με την ηγεσία του Υπ.Εσ. κ. Ι. Ραγκούση και όπως μας ενημέρωσε κατέθεσε την προσωπική του άποψη μιας και δεν έχει συνέλθει το αρμόδιο όργανο το οποίο ηγείται και η πρόταση του είναι για τρεις Δήμους. Η πρόταση του έγινε αποδεκτή με ικανοποίηση από το ακροατήριο και τους εκπροσώπους των Δ.Ο. αποφασίστηκε ομόφωνα ότι εμμένουν στο αρχικό ψήφισμα με την συμπλήρωση ότι την απόφαση για το θέμα της έδρας την εναποθέτουν στην κρίση του υπουργείου και όποια και να είναι θα την κάνουν σεβαστή. Θα επανέλθουμε με το πλήρες κείμενο - ψήφισμα.
Νέα Αλικαρνασσός: Αντιδράσεις στο σχέδιο «Καλλικράτης»
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ Τρίτη, 6 Απριλίου 2010 12:17
Την αντίθεσή τους στο σχέδιο «Καλλικράτης» εκφράζουν τα προεδρεία των Πολιτιστικών Συλλόγων της Νέας Αλικαρνασσού, τα οποία σε συνάντησή τους την 1η του μηνός, υπέγραψαν το ακόλουθο ψήφισμα:
«Σεβόμενοι όλες τις δημοκρατικές διαδικασίες και καθώς έχουμε ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις-διαβουλεύσεις με τα μέλη των συλλόγων μας προχωρήσαμε σε αυτή την ανοιχτή συνάντηση-συγκέντρωση ώστε να σχηματιστεί μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα εκφράζει τη θέληση μας για το νέο σχέδιο «Καλλικράτης» που αφορά το μέλλον του Δήμου μας και την οργανωτική του δομή.
Επειδή ως κάτοικοι επιθυμούμε να αποφασίζουμε εμείς για εμάς και όχι να αφήνουμε άλλους να αποφασίζουν για εμάς δηλώνουμε και συμφωνούμε στα ακόλουθα:
1. Επιθυμούμε με την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης» την συνένωση μας με τους Δήμους Γουβών και Επισκοπής σε ένα νέο Δήμο εφόσον διαθέτουμε κοινά στοιχεία με αφορμή την γεωγραφική θέση μας. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν δεσμοί και κοινά πληθυσμιακά, κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, λειτουργικά και χωροταξικά κριτήρια ανάμεσα στους τρεις Δήμους.
2. Αντιδρούμε σε μια πιθανή συνένωση με τον Δήμο Ηρακλείου σε ένα αχανές γεωγραφικά νέο Δήμο στον οποίο θα υποβαθμιστούν όλοι οι μικρότεροι Δήμοι και ο δικός μας.
3. Προχωρούμε στη σύσταση επιτροπής αγώνα για να γίνει δεκτό το αίτημα μας από τον υπουργό Εσωτερικών.
4. Συμφωνούμε και εκφράζουμε την επιθυμία μας αυτή και είμαστε έτοιμοι σε αντίθετη περίπτωση που απλά θα μας κοινοποιηθεί η συνένωση μας με το Δήμο Ηρακλείου να αντιδράσουμε δυναμικά με κάθε τρόπο.
5. Το ψήφισμα μας θα κοινοποιηθεί στην Τοπική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων, στην Δημοτική Αρχή Νέας Αλικαρνασσού, στον Δήμαρχο Νέας Αλικαρνασσού, στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Αλικαρνασσού, στους τρεις Αντιδημάρχους και στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Αλικαρνασσού ζητώντας ταυτόχρονα να γίνει σεβαστή η επιθυμία των κατοίκων της Νέας Αλικαρνασσού.
6. Να συζητηθεί στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Αλικαρνασσού ως επείγον θέμα.»
Δευτέρα 5 Απριλίου 2010
Καλλικράτης # 2 #
Από το:verena.g
Θέμα ημερών η ανακοίνωση του ενός δήμου σε Ρόδο και Κω. Αναμένονται σοβαρές αντιδράσεις.
Θέμα ημερών είναι η ανακοίνωση του χωροταξικού για τους δήμους του Καλλικράτη απο τον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση. ΣΕ Ρόδο και Κω υπάρχει σχεδόν βεβαιότητα ότι τα δύο νησιά θα πάνε σε ένα δήμο το καθένα χωριστά.
Οι παράγοντες του ΠΑΣΟΚ προεξοφλούν αυτό το σενάριο και μάλιστα έχουν έτοιμα και τα επιχειρήματα του στυλ "γιατί η Ρόδος ένας δήμος και όχι η Χίος η η Κέρκυρα"!Σε θέση μάχης είναι και οι διάφοροι διεκδικητές του χρίσματος του ΠΑΣΟΚ οι οποίοι θα προσπαθήσουν να προκαταλάβουν αποφάσεις...Τουλάχιστον θα το προσπαθήσουν γιατί είναι βέβαιον ότι το ΠΑΣΟΚ θα ακολουθήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε ανάλογες περιπτώσεις.
Κυριακή 4 Απριλίου 2010
«Καλλικράτης»
Μετά από την εισήγηση για την δημιουργία ενός δήμου που θα αποτελείται από την συνένωση των Δήμων Αγιάσου, Γέρας, Ευεργέτουλα, Πλωμαρίου, και Πολιχνίτου, ανατρέπονται συνεχώς τα δεδομένα, που ενδεχομένως να αναγκάζουν τους φιλόδοξους υποψήφιους δημάρχους να κάνουν σχέδια επί χάρτου. Μετά την εισήγηση περί δύο Δήμων της Νομαρχιακής Επιτροπής φτάσαμε στην παρασκηνιακή πρόταση για έναν υπερδήμο. Βεβαία θα χρειαστούμε ένα κλειστό στάδιο μεγέθους Σ.Ε.Φ. ούτως ώστε να μπορούν να γίνουν τα Δημοτικά Συμβούλια με την παρουσία πλέων των εκατό Τοπικών Συμβουλίων αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες, μπορούν να μετακομίζουν στο ίδιο το Σ.Ε.Φ. και αν χρειαστεί ας μην επιστρέψουν και ποτέ. Θα μπορούν να ασκούν τα καθήκοντα τους από εκεί, άλλωστε με την βοήθεια της τεχνολογίας όλα είναι εφικτά, και επάνω στην λογική αυτή δεν χρειάζεται και ο Περιφερειάρχης βορείου και Νοτίου Αιγαίου μειώνοντας έτσι τα έξοδα και πάμε κατευθείαν σε μια Περιφέρεια Αιγαίου με έδρα την Κρήτη που θα προέβλεπε ένας μελλοντικός Καλλικράτης, βέβαια εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα το 2013 στην Κρήτη προβλέπεται ένα δημοψήφισμα, αλλά το πρόβλημα αυτό δεν θα είναι δικό μας μπορεί και να απαλλαγούμε από το χρέος και τα ελλείμματα… Ας σοβαρευτούμε όμως γιατί αρκετά το διακωμωδήσαμε, και στο μέλλον θα βγούμε με ονόματα φιλόδοξων υποψηφίων Δημάρχων <<Νομαρχών>> που δια της πλαγίου οδού πάνε να περάσουν τα σχέδια τους. Το σχέδιο χωροθέτησης της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης που περιλαμβάνει κάτω από τρεις – τέσσερις Δήμους για το Νησί της Λέσβου είναι προβληματικό μη λειτουργικό και μη βιώσιμο για τους κατοίκους. Ασφαλώς θα εξυπηρετεί μόνο κάποια ατομικά συμφέροντα τα οποία θα επιφέρουν το μαρασμό των Τοπικών κέντρων και όχι μόνο, δίνοντας μια ευκαιρία στο Δήμο Μυτιλήνης να απαλλαγεί από το δυσβάστακτο χρέος που έχει δημιουργηθεί από την κακοδιαχείριση τοπικών εσόδων από τους εκάστοτε τοπικούς φορείς. Και βέβαια μην νομίζουν ότι υπάρχει περίπτωση μια στο εκατομμύριο να στηθεί οποιασδήποτε μορφή κάλπη τουλάχιστον στην επαρχία Πλωμαρίου οι μορφές αντίδρασης που ενδεχομένως θα υπάρξουν λέγεται ότι τα Ζωνιανά θα μοιάζουν με παιδική χαρά. Ανατρέχοντας στο τύπο για το σχέδιο Καλλικράτης και σε δημοσιεύματα που βασίζονταν σε πληροφορίες από τους αρμοδίους φορείς βλέπουμε:
«Το σχέδιο “Καλλικράτης”», όπως αναφέρεται στο σχέδιο που ετέθη σε δημόσια διαβούλευση, «στοχεύει σε έναν δήμο με αναπτυξιακό και κοινωνικό ρόλο, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, που παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πολίτες, αποτελώντας βασικό πυλώνα της τοπικής ανάπτυξης». Σ΄ αυτό το πλαίσιο, επαναθεμελιώνεται η πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση με λιγότερους και ισχυρότερους δήμους, σε όλη ανεξαιρέτως τη χώρα, οι οποίοι «χωροθετούνται με βάση αντικειμενικά (γεωγραφικά, δημογραφικά, αναπτυξιακά κ.ά.) κριτήρια».
Ο αριθμός των δήμων σε όλη τη χώρα με την εφαρμογή των κριτηρίων συνενώσεων περιορίζεται δραστικά και δεν θα υπερβαίνει τους 370. Η μείωση του αριθμού των δήμων συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά και το σύνολο της Αττικής (σήμερα 102 δήμοι και 20 κοινότητες) και της Θεσσαλονίκης (45 δήμοι). Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για τις νησιωτικές περιοχές στη βάση της αρχής για κάθε νησί να αντιστοιχεί ένας δήμος, πλην της Εύβοιας, της Κρήτης, της Κέρκυρας, του Ρόδου, της Κεφαλλονιάς, της Χίου και της Λέσβου. Αναλογικά με τον ίδιο τρόπο λαμβάνονται υπόψη και οι ειδικές ανάγκες των ορεινών δήμων, γεγονός ωστόσο που οδηγεί μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής στο συμπέρασμα ότι οι νέοι δήμοι που θα προκύψουν από τη συνένωση μετά και την ολοκλήρωση της διαβούλευσης να υπερβαίνουν τελικά τους 370 κατά λίγες δεκάδες.
Δραστική μείωση επέρχεται και στον αριθμό των Νομικών Προσώπων που ελέγχονται από τους Ο.Τ.Α. Από περίπου 6.000 (χωρίς να υπολογίζονται οι σχολικές επιτροπές) θα απομείνουν λιγότερα από 2.000. Θα καταργηθούν δηλαδή πάνω από 4.000 ΝΠΔΔ και δημοτικές επιχειρήσεις.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artid=308865&dt=12/01/2010#ixzz0k8VuzpCh>>
<<Ανατροπές θα φέρει ο «Καλλικράτης» Hμερομηνία δημοσίευσης: 01-04-10
Kathimerini.gr
Των Κωνσταντινου Zουλα – Βασιλη Nεδου
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτό που έχει ήδη «κλειδώσει» στον νέο διοικητικό χάρτη με τον Καλλικράτη, οι δήμοι της χώρας θα περιοριστούν σε περίπου 350 - 370 (από 1.000 που καθιέρωσε ο «Καποδίστριας»). Με την εξαίρεση, δηλαδή, των νομών Αθηνών και Θεσσαλονίκης (που θα έχουν ευλόγως περισσότερες δημοτικές αρχές), όλοι σχεδόν οι περιφερειακοί νομοί θα κατατμηθούν σε 4 - 6 μεγάλους δήμους, με κριτήρια που θα είναι όχι μόνον πληθυσμιακά και γεωγραφικά, αλλά πρωτίστως λειτουργικά, βάσει των σχετικών κυβερνητικών δεσμεύσεων. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι στην περιφέρεια κάθε νέος δήμος θα «καλύπτει» μεσοσταθμικά 12.000 - 25.000 κατοίκους, ενώ για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ο αντίστοιχος αριθμός θα είναι βάσει πληροφοριών 20.000 - 30.000.
Κλειδωμένη θεωρείται επίσης η διατήρηση των 13 περιφερειών της χώρας, χωρίς ωστόσο να έχουν αποσαφηνισθεί οι λεπτομέρειες για τις διευρυμένες περιφέρειες Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Η κυβέρνηση, ωστόσο, μάλλον εγκατέλειψε κάθε άλλη ιδέα για δραστικότερες αλλαγές σε περιφερειακό επίπεδο καθώς αντελήφθη ότι θα είχε πιθανώς δυσμενέστατες συνέπειες στην απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων. Και τούτο διότι η υπουργός Οικονομίας, κ. Λούκα Κατσέλη, επισήμανε στον κ. Ραγκούση ότι θα προκαλούσε προβλήματα στα ήδη εγκεκριμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ τα οποία έχουν δοθεί και με βάσει τα υφιστάμενα περιφερειακά όρια.>>
<<Το σχέδιο Καλλικράτης «E» ¾ ethnos.g
Τέλος φόρμας
Στόχος είναι το σχέδιο να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές Μαΐου και να γίνει νόμος του κράτους μέχρι το τέλος του μήνα, ώστε το φθινόπωρο οι εκλογές της αυτοδιοίκησης να γίνουν βάσει του νέου πλαισίου. Παράλληλα, το κυβερνών κόμμα έχει συστήσει ειδική επιτροπή που θα ασχοληθεί με τις υποψηφιότητες των εκλογών.
Η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών έχει οριστικοποιήσει τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, για τα οποία έλαβε πρόσφατα και το πράσινο φως από τον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, όμως μέχρι και την τελευταία στιγμή αναμένονται αρκετά «ράβε - ξήλωνε» στις συνενώσεις των δήμων.
Όπως και αρχικά είχε προβλεφθεί, οι 56 νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις θα αντικατασταθούν από τις 13 αιρετές περιφέρειες και οι 1.034 σημερινοί δήμοι και κοινότητες θα μειωθούν
ν σε 370. Επίσης, προβλέπεται η θεμελίωση 7 Γενικών Διοικήσεων που θα αντικαταστήσουν τις 13 σημερινές κρατικές περιφέρειες ως τις αποκεντρωμένες κρατικές οντότητες την ύπαρξη των οποίων επιβάλλει το Σύνταγμα.>>
Δίνουμε την μάχη για το τόπο μας και θα την κερδίσουμε καλούμαι όλες τις υγιείς δυνάμεις του τόπου από όποιο μετερίζι και να βρίσκονται να παλέψουν για μια δίκαια λύση…
ΣΤΑΘΕΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ
ΣΤΑΘΕΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ

Στο ερώτημα «αν η Ελλάδα θα μπορέσει τελικά να ξεπεράσει την οικονομική κρίση», η μεγάλη πλειοψηφία αισιοδοξεί, δηλώνοντας "ναι" σε ποσοστό 60,45%, ενώ «όχι» λέει το 30,8%.
Εξάλλου, σε δημοσκόπηση της "Rass" που δημοσιεύει η εφημερίδα "Το Παρόν", ποσοστό 66,8% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η Ελλάδα δεν αποκόμισε τα μέγιστα δυνατά οφέλη με την απόφαση της συνόδου κορυφής της ΕΕ, ενώ το 68,4% εκτιμά ότι δεν θα έπρεπε να είχε εμπλακεί το ΔΝΤ στο μηχανισμό στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010
ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Την πλήρη εξυπηρέτηση 24 άγονων αεροπορικών γραμμών, από 5 αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες επελέγησαν μετά από ανοικτό μειοδοτικό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα , σήμερα (Δευτέρα 29-3-2010) στο Υπουργείο Μεταφορών. Όπως μάλιστα ανακοίνωσε ο κ. Σηφουνάκης από τον διαγωνισμό αυτό εξοικονομούνται για το Ελληνικό Δημόσιο 12,5 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως σε σχέση με την αντίστοιχη δαπάνη για την εξυπηρέτηση του ίδιου αριθμού άγονων αεροπορικών γραμμών τα προηγούμενα χρόνια.
Παράλληλα ο κ. Σηφουνάκης στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής Υδατοδρομίων που είχε συστήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ τόνισε πως η λειτουργία υδατοδρομίων/ υδροπλάνων έρχεται να συμπληρώσει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των απομακρυσμένων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά.
ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Ειδικότερα και σε ότι αφορά τις άγονες αεροπορικές γραμμές, ο Υφυπουργός επεσήμανε πως «ο διαγωνισμός που διενεργήθηκε με την από 16.10.2009 πρόσκληση υποβολής προσφορών από τη Υ.Π.Α. για την παροχή δημόσιας αεροπορικής υπηρεσίας στις 24 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας για το διάστημα από 1 Απριλίου 2010 έως και 31 Μαρτίου 2012 τερματίζει το πολύχρονο καθεστώς της κατ΄ανάθεσης εκτέλεσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας». Πρόσθεσε πως «η διαγωνιστική διαδικασία όπως και αυτή της ενδιάμεσης περιόδου Νοεμβρίου 2009 – Απριλίου 2010 πραγματοποιήθηκε με σαφή και διαφανή τρόπο».
Υπενθύμισε ότι έως τα τέλη Νοεμβρίου 2009, η εξυπηρέτηση των 24 άγονων γραμμών γινόταν από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Από το τέλος του Νοεμβρίου 2009 έως το τέλος Μαρτίου 2010, η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών γινόταν από τρεις εταιρίες – την Αthens Αirways, τη Sky Express και την Olympric Air – οι οποίες αναδείχθηκαν ανάδοχοι για το παραπάνω ενδιάμεσο διάστημα.
Όπως είπε, «για τον ενδιάμεσο διαγωνισμό – τετράμηνης διάρκειας – δεχθήκαμε την επίθεση του μέχρι σήμερα ιδιοκτήτη της Ολυμπιακής, ο οποίος επεδίωκε αρχικά την κατακύρωση και των 24 γραμμών έναντι 5.902.013 € και όχι με μηδενικό αντιστάθμισμα όπως είχε υποστηρίξει. Η προσφορά, μάλιστα, που είχε καταθέσει κατά την πρώτη φάση της διαπραγμάτευσης ήταν αντίθετη με την κείμενη νομοθεσία γι’ αυτό και κατά τη δεύτερη φάση της διαπραγμάτευσης, κατέθεσε προσφορά σύμφωνη αυτή τη φορά με τη νόμιμη διαγωνιστική διαδικασία, αν και τρεις ώρες νωρίτερα πραγματοποίησε την τηλεοπτική καταγγελία».
Πρόσθεσε μάλιστα ότι «είχαμε διακηρύξει τότε προς κάθε κατεύθυνση ότι η παρουσία μας στην ηγεσία αυτού του Υπουργείου έχει ως μόνο γνώμονα την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Η διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού που το αποτέλεσμά της σας κοινοποιούμε σήμερα αυτό ακριβώς αποδεικνύει : το σεβασμό στις ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες και το τέλος της εποχής των «απευθείας αναθέσεων» και των «επιλεκτικών μεταχειρίσεων».
Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε πως με τον διαγωνισμό, η περίοδος εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών δημόσιας υπηρεσίας περιορίστηκε από τα 4 στα 2 χρόνια, προκειμένου η ΥΠΑ να επανεξετάσει και να επαναπροσδιορίσει ορθολογικά τις πραγματικές ανάγκες και να επανασχεδιάσει όλο το πλέγμα της παροχής δημόσιας υπηρεσίας στις «άγονες» αεροπορικές γραμμές.
Σημείωσε επίσης ότι σύμφωνα με το πρακτικό της αρμόδιας επιτροπής διαγωνισμού της ΥΠΑ το συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα το οποίο θα κληθεί να καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο για το χρονικό διάστημα των 2 ετών ανέρχεται σε 44.155.620 €, ήτοι η ετήσια δαπάνη ανέρχεται στα 22.077.810 €.
«Λαμβανομένου υπόψη ότι τα προηγούμενα χρόνια, το ετήσιο αντιστάθμισμα που κατέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο στις Ολυμπιακές Αερογραμμές για την εκμετάλλευση του ίδιου αριθμού άγονων αεροπορικών γραμμών ήταν 34,6 εκατ. € , εξοικονομούνται για το δημόσιο 12,5 εκατ. € κατ΄ έτος» , είπε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε επίσης ότι «ενημερώνουμε λοιπόν, τους έλληνες φορολογούμενους πολίτες ότι με τις διαδικασίες που ακολουθούμε, το ελληνικό δημόσιο ωφελείται, σ΄αυτή μάλιστα τη δυσμενή συγκυρία και ζημιώνονται εκείνοι που είχαν συνηθίσει να πλουτίζουν εις βάρος των πολιτών άρα των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου.
ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ
Αναφερόμενος στο θέμα των Υδατοδρομίων , ο κ. Σηφουνάκης , επεσήμανε πως η λειτουργία των υδατοδρομίων/ υδροπλάνων έρχεται να συμπληρώσει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των απομακρυσμένων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά.
Ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής Υδατοδρομίων που είχε συστήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με σκοπό τη σύνταξη του ΠΔ που ορίζει τους τρόπους βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του νομικού καθεστώτος των υδατοδρομίων. Από την Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010 το κείμενο του ΠΔ έχει τεθεί σε ανοιχτή διαβούλευση μέσω της ιστοσελίδας της ΥΠΑ.
Τόνισε πως «βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου – την ΚΥΑ 6814/2005 – το ΠΔ για την χορήγηση προσωρινής άδειας λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας έπρεπε να είχε εκδοθεί πριν από 5 σχεδόν χρόνια».
Πρόσθεσε ότι «μετά από παλινωδίες τόσων ετών, ελλιπή άρθρα, εγκυκλίους και αποφάσεις που, αντί να δίνουν λύσεις, δημιουργούσαν περαιτέρω σύγχυση στους ενδιαφερόμενους φορείς, η κατάσταση, σήμερα, έχει ως εξής :
- Λειτουργεί μόνο το υδατοδρόμιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, και αυτό με ελλείψεις και προβλήματα.
- Εκτός από το υδατοδρόμιο του Βόλου, 10 επιπλέον υδατοδρόμια διαθέτουν μεν άδεια, αλλά η αδειοδότησή τους παρουσιάζει τόσα προβλήματα που – στην πράξη – ακυρώνεται.
- Σε 31 μικρά και απομονωμένα νησιά έχει γίνει η χωροθέτηση των υδατοδιαδρόμων, αλλά οι σχετικές τεχνικές εκθέσεις πρέπει να επικαιροποιηθούν για να μπορέσει ο φορέας διαχείρισης – το οικείο Λιμενικό Ταμείο – να προχωρήσει στην τελική πράξη αδειοδότησης υδατοδρομίου.
- Η μοναδική ιδιωτική εταιρεία με στόλο υδροπλάνων που είχε δραστηριοποιηθεί στο Ιόνιο και το Αιγαίο έχει αποχωρήσει από την χώρα. Σήμερα λειτουργεί μόνο μια εταιρεία που διαθέτει μόνο ένα αμφίβιο υδροπλάνο και εξυπηρετεί το υδατοδρόμιο του Βόλου».
Όπως είπε με την εφαρμογή του ΠΔ που επιμελήθηκε η Επιτροπή Υδατοδρομίων, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων γίνεται η επισπεύδουσα αρχή που θα υποδέχεται τα αιτήματα αδειοδότησης και τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για επενδύσεις και θα συγκαλεί, σε τακτά χρονικά διαστήματα, τους συναρμόδιους φορείς για τη διαχείριση πιθανών προβλημάτων που θα προκύπτουν.
Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε ακόμα πως «οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα μπορούν να διεκδικούν άδειες υδατοδρομίων χωρίς περιορισμό ημερήσιων πτήσεων, ενώ, παράλληλα, με την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων και συγκεκριμένης διαδικασίας αδειοδότησης, οι προσωρινές άδειες ή οι άδειες υδατοδρομίων που είχαν καταστεί ανενεργές εντάσσονται στο καθεστώς μονίμου άδειας».
Εξάλλου επεσήμανε πως «στόχος μας είναι, κάθε ενδιαφερόμενος φορέας διαχείρισης υδατοδρομίου (Λιμενικό Ταμείο, Οργανισμός Λιμένος, Τοπική Αυτοδιοίκηση κλπ) να μπορεί να αποκτά τη σχετική άδεια εντός 70 ημερών».
Από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων , Δημήτρης Ρέππας , ανάμεσα στα άλλα επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση ασκεί τα καθήκοντα της σε εξαιρετικά άγονες συνθήκες . Πρόσθεσε όμως πως «ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση έχουμε αναλάβει να οδηγήσουμε την Ελλάδα σε ανάκτηση του κύρους και της αξιοπιστίας τους» . Σε ότι αφορά τον διαγωνισμό για τις άγονες αεροπορικές γραμμές , ο κ. Ρέππας επεσήμανε πως ολοκληρώθηκε η ανοικτή διαδικασία επιλογής και ότι υπάρχει πλέον αλλαγή κλίματος και πνεύματος στην πολιτική για τις αερομεταφορές .
Αναφερόμενος στην επιστολή που απέστειλε ο Υφυπουργός κ. Σηφουνάκης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για επιμέρους ανακοινώσεις διακοπής αεροπορικών δρομολογιών κυρίως σε νησιωτικούς προορισμούς των δύο εταιρειών που έχουν ανακοινώσει την πρόθεση τους να συγχωνευτούν (Aegean Airlines και Olympic Air) , ο κ. Ρέππας είπε ότι «ο κ. Σηφουνάκης από την αρχή απευθύνθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, πήρε μια πολύ σύντομη απάντηση που επιβεβαιώνει ότι η Αρχή έχει επιληφθεί αυτοβούλως».
Εξάλλου ο κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση επεσήμανε ότι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού , είπε ότι θα ασχοληθεί και με το κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής , διότι και εκεί υπάρχει ένα θέμα.
ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΒΟΛΛΕΥ

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 13/4/2010 ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ "Π.ΣΑΛΠΕΑΣ" ΣΤΗΝ ΑΚΤΗ ΜΙΑΟΥΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑ 10:ΟΟ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΒΟΛΛΕΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ। ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΩΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ।
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΟΠΙΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ.
Τρίτη 30 Μαρτίου 2010
ΠΟΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΕ ΔΙΩΧΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ?
Ναι, τους ακούω και εγώ τόσα χρόνια με το ίδιο τροπάριο. Αυτό που σαν βάση έχει το «διαίρε και βασίλευε».
Σας κοιτάζω σήμερα λοιπόν, τώρα όταν αρχίζω και συνηθίζω την μυρωδιά του αίματος, και σας λέω: Ναι, ρε, το κατάλαβα, για όλα φταίνε οι ξένοι. Μόνο που πρέπει να καταλάβουμε που να τους ψάξουμε. Και σας λέω και εσάς στους άλλους, να μην ψάξετε να τους βρείτε στην λάθος μεριά. Γιατί όλοι μας, εμείς εδώ κάτω, πρέπει να μάθουμε να τους κοιτάζουμε κατάμουτρα και με θάρρος, όλους αυτούς τους αληθινούς «ξένους».
"Δε μ' ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών ούτε η φυλή στην οποία γεννήθηκαν. Τους αντιμετωπίζω όλους μ' ένα κριτήριο: την αρετή. Για μένα κάθε καλός ξένος είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από βάρβαρος."
Μέγας Αλέξανδρos.
Σάββατο 6 Μαρτίου 2010
Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010
Δεν πρόκειται να αφήσει την χώρα να βουλιάξει.
Παρ' ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν ευθύνεται για την τραγωδία που περνά ο τόπος σήμερα, είναι ταγμένη έτοιμη να αναλάβει τις δικές της ευθύνες. Δεν πρόκειται να αφήσει την χώρα να βουλιάξει. Όποιο και αν είναι το πρόσκαιρο κόστος, όποιες και αν είναι οι αντιδράσεις, όσο δύσκολες και αν είναι οι αποφάσεις που πρέπει να πάρει.
Ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Α. Παπανδρέου, κάλεσε όλον το Ελληνισμό να "συμβάλει στην προσπάθεια που κάνουμε, για να σώσουμε την πατρίδα μας και να βάλουμε τα θεμέλια για τη δημιουργία της Ελλάδας που μας αξίζει".
"Γιατί είμαστε μια χώρα που μπορεί, γιατί έχουμε ένα λαό που ξέρει να μάχεται, γιατί πρώτα από όλα θα παλέψουμε για να σώσουμε την πατρίδα μας. Να σώσουμε την Ελλάδα, τους πολίτες και τα παιδιά μας από οτιδήποτε μπορεί να σημαίνει το εφιαλτικό ενδεχόμενο μιας χρεοκοπίας".
Αλλάζουμε εποχή, και προχωράμε μπροστά!
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010
Αμβούργο... ερχόμαστε!
Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010
ΠAPA ΤΟ ?ΝΑΥΑΓΙΟ? ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΣYΣKEΨHΣ Νέα προσπάθεια απ’ τους Πλωμαρίτες για τον "Καλλικράτη"
|
|
Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά η συνάντηση των πέντε Δημάρχων της νότιας Λέσβου την περασμένη Τετάρτη στο Πλωμάρι, καθώς απλά δεν υπήρξε ανταπόκριση στην σχετική πρόσκληση του Δημήτρη Βαρβαγιάννη.
Θυμίζουμε ότι κ. Βαρβαγιάννης απηύθυνε την περασμένη εβδομάδα πρόσκληση στους Δημάρχους Γέρας, Ευεργέτουλα, Αγιάσου και Πολιχνίτου να συμμετέχουν σε σύσκεψη που θα γινόταν την Τετάρτη 10 του μήνα στο Δημαρχείο Πλωμαρίου για το σχέδιο ?Καλλικράτης?.
Ωστόσο πριν τη σύσκεψη, ο Δήμαρχος Αγιάσου Χρύσανθος Χατζηπαναγιώτης διαμήνυσε με επιστολή του ότι αρνείται να λάβει μέρος, καθώς η θέση του είναι ξεκάθαρα κατά των συνενώσεων, ενώ ο Δήμαρχος Γέρας Σωτήρης Ζαμτράκης σε απαντητική επιστολή του ζητούσε να γίνει συζήτηση σε ?μηδενική βάση και επί ίσοις όροις?, ενώ τονίζει ότι δεν δέχεται να παρευρεθεί σε μια συζήτηση κατά την οποία ο Δήμος Πλωμαρίου έχει αποφασίσει να εμμείνει στην θέση του να είναι το Πλωμάρι η έδρα του νέου διευρυμένου Δήμου, που πιθανότατα θα δημιουργηθεί από την συνένωση των πέντε όμορων Δήμων.
Επιπλέον, ο κ. Ζαμτράκης προτείνει να γίνει σε πρώτη φάση συνάντηση των πέντε Δημάρχων και στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη για ανταλλαγή απόψεων επί του θέματος.
Νέα προσπάθεια
Όπως μαθαίνουμε, το βράδυ της Πέμπτης πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Πλωμαρίου έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από πρόσκληση του Δημάρχου κ. Βαρβαγιάννη, στην οποία πάρθηκε απόφαση να γίνει εκ νέου πρόσκληση στα Δημοτικά Συμβούλια και τους Δημάρχους των πέντε Δήμων της νότιας Λέσβου, ώστε να πραγματοποιηθεί αυτή τη φορά συζήτηση για το ?καυτό? θέμα των συνενώσεων και με δεδομένο ότι η προηγούμενη προσπάθεια δεν τελεσφόρησε.
Σύμφωνα με την εισήγηση του Δημάρχου Δημήτρη Βαρβαγιάννη, η καινούργια συζήτηση πρέπει να γίνει σε «νέα βάση και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ειλημμένες αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων», χωρίς όμως να δίνονται περαιτέρω διευκρινίσεις για τη φράση αυτή, η οποία ομολογουμένως μπορεί να ερμηνευθεί με διαφορετικούς τρόπους.
Βέβαια πρόθεση της Δημοτικής Aρχής αλλά και της αντιπολίτευσης είναι προφανώς η έναρξη ενός νέου διαλόγου, με βάση την κοινή προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων μερών για την ανάδειξη και ανάπτυξη του νότιου τμήματος του νησιού και μάλιστα - όπως σημειώθηκε - με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες.
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση του Aντιδημάρχου Γιάννη Ξανθούλη ήταν κάπως διαφοροποιημένη, καθώς το σκεπτικό του συμφωνούσε εν μέρει με την άποψη του κ. Ζαμτράκη, ως προς το ότι η συνάντηση έπρεπε να γίνει καταρχήν μεταξύ των 5 Δημάρχων και μόνο, ώστε να τεθούν οι βάσεις του διαλόγου και στη συνέχεια να πάρει διευρυμένη μορφή.
Ωστόσο η πρότασή του δεν πέρασε, καθώς ομόφωνα το Δ.Σ. κατέληξε στη συνέχεια στην παραπάνω απόφαση.
Η ημερομηνία της νέας συνάντησης των πέντε - σύμφωνα με την ίδια πάντα πληροφόρηση των ?Κυρ. Αι.? - δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, καθώς ο κ. Βαρβαγιάννης θέλει να απευθύνει πρώτα την επίσημη πρόσκληση και στη συνέχεια να δει - προφανώς - τις αντιδράσεις που θα υπάρξουν. Από την άλλη μπορεί να αφήνει ανοικτή την ημερομηνία, ως ένδειξη καλή θέλησης και για να παρθεί πιθανώς κοινή απόφαση από τους Δημάρχους για τη διεξαγωγή της, ανάλογα και με το πρόγραμμα ή τις υποχρεώσεις που έχει ο καθένας εξ αυτών.
Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010
Στο Πλωμάρι οι πρυτάνεις των Πολυτεχνικών
Σχολών
Να σημειωθεί ότι στη συνάντηση του Πλωμαρίου θα συμμετάσχουν, επιπλέον, εκτός από τους κοσμήτορες και οι αντίστοιχοι πρυτάνεις, καθώς και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ
|
|
Σύσκεψη από μηδενική βάση και με ίσους όρους προτείνει ο Πρόεδρος της ΤΕΔΚ και Δήμαρχος Γέρας, Σωτήρης Ζαμτράκης, σε απαντητική επιστολή του προς τον Δήμαρχο Πλωμαρίου, Δημήτρη Βαρβαγιάννη, για την συζήτηση του σχεδίου της διοικητικής μεταρρύθμισης.
Όπως είναι γνωστό, ο κ. Βαρβαγιάννης απηύθυνε την περασμένη εβδομάδα πρόσκληση στους Δημάρχους Γέρας, Ευεργέτουλα, Αγιάσου και Πολιχνίτου να συμμετέχουν σε σύσκεψη που θα γίνει την Τετάρτη, 10 του μηνός, στο Δημαρχείο Πλωμαρίου για το σχέδιο “Καλλικράτης”. Ήδη ο Δήμαρχος Αγιάσου, Χρύσανθος Χατζηπαναγιώτης απάντησε ότι δεν θα συμμετέχει στην σύσκεψη γιατί η θέση του είναι ξεκάθαρα κατά των συνενώσεων, ενώ και ο κ. Ζαμτράκης δεν δέχεται να παρευρεθεί σε μια συζήτηση κατά την οποία ο Δήμος Πλωμαρίου έχει αποφασίσει να εμμείνει στην θέση του να είναι το Πλωμάρι η έδρα του νέου διευρυμένου Δήμου, ο οποίος πιθανότατα θα δημιουργηθεί από την συνένωση των παραπάνω όμορων Δήμων.
Για το λόγο αυτό, ο Πρόεδρος της ΤΕΔΚ προτείνει να γίνει σε πρώτη φάση συνάντηση των 5 Δημάρχων και στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη για ανταλλαγή απόψεων επί του θέματος.
Ο κ. Ζαμτράκης αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του προς τον Δήμαρχο Πλωμαρίου: «Ειλικρινά θα χαιρόμουν πολύ για την πρωτοβουλία σας αυτή, παρά το γεγονός ότι έχω δεχτεί ανεπίτρεπτες επιθέσεις και χαρακτηρισμούς που είδαν το φως της δημοσιότητας και προέρχονται όχι μόνο από απλούς πολίτες, αλλά και ανθρώπους της Αυτοδιοίκησης. Πλην όμως, σε ημερησία εφημερίδα (“Αιολικά Νέα” 2/2/2010) βρίσκω απόφαση ευρείας σύσκεψης που έγινε στο Πλωμάρι με την συμμετοχή σου και την συμμετοχή του επικεφαλής της αντιπολίτευσης, στην οποία για πολλοστή φορά επαναλήφθηκε απόφαση των κατοίκων του Πλωμαρίου και του Δημοτικού Συμβουλίου ότι “το Πλωμάρι πρέπει να είναι η έδρα του νέου Δήμου που θα δημιουργηθεί στην περιοχή κλπ.” και κατά δήλωσή σου στην απόφαση αυτή εμμένετε. Για την απόφασή σας είστε ασφαλώς άξιοι συγχαρητηρίων. Πλην όμως εγώ δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια συζήτηση με ειλημμένη απόφαση. Η οποιαδήποτε πρόταση είναι συζητήσιμη, κάθε όμως απόφαση που έχει ληφθεί εκ των προτέρων απορρίπτεται. Ως εκ τούτου και προκειμένου μια τόσο σημαντική πρωτοβουλία να μην οδηγηθεί σε αποτυχία, προτείνω συνάντηση των 5 Δημάρχων σε πρώτη φάση, στην οποία θα συμφωνηθούν οι όροι και το πλαίσιο της συζήτησης και στη συνέχεια ευρεία σύσκεψη για ανταλλαγή απόψεων από μηδενική βάση και με ίσους όρους. Έτσι, κατά την άποψή μου, είναι πιθανό να καταλήξουμε σε αποδεκτή από όλους λύση προς όφελος όλων των Δήμων της ευρύτερης περιοχής».
Σχόλιο: Διάλογο από μηδενική βάση ζητάει ο Δήμαρχος ΓΕΡΑΣ, άλλα πίσω από το φερετζέ της ΤΕΔΚ κάνει προτάσεις για ΔΗΜΟ ΟΛΥΜΠΟΥ με έδρα τον Ευργέτουλα. Το μόνο που δεν μας ζήτησε να του φτιάξουμε και ένα δημαρχείο στη πόρτα του σπιτιού του.
Καμία συνένωση αν δεν τηρηθούν τα κριτήρια της ΚΥΛΛΗΝΗΣ ,δηλαδή η έδρα στο μεγαλύτερο δημοτικό διαμέρισμα , στο ΠΛΩΜΑΡΙ. Ακόμα αν δεν έχει πρόσβαση σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα αυτό είναι ευθύνη της πολιτείας , καθώς ήταν και είναι πάγιο αίτημα των πολιτών. Τελεία και παύλα....

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010
Στο στόχαστρο της Μπιρμπίλη η αντινομάρχης Λέσβου
Νέα τροπή παίρνει η σκανδαλώδης υπόθεση της απόπειρας οικοπεδοποίησης δασικής έκτασης στην Αγριλιά Λέσβου, την οποία είχε φέρει στο φως της δημοσιότητας η zougla.gr, με την υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη να δίνει εντολή για άμεση διερεύνηση των καταγγελιών.
Η υπόθεση ξεκίνησε όταν η αντινομάρχης Μαρία Τσουβελακάκη-Τσιφτσή χαρακτήρισε σκανδαλωδώς ως «κύριες δημοτικές οδούς» τέσσερις χωματόδρομους, που συνδέουν την περιοχή της Αγίας Μαρίνας με την Νεάπολη και την Αγριλιά. Με την απόφαση της αντινομάρχου, οι τιμές της γης, που ήδη πωλείται πανάκριβα, εκτινάχθηκαν στα ύψη, και τα αγροτεμάχια μπορούν να κατατμηθούν σε οικοδομήσιμα οικόπεδα και να κτισθούν.
Το γεγονός προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, κυρίως επειδή ο σύζυγος της αντινομάρχου, Γεώργιος Τσιφτσής, είναι κάτοχος κτήματος στην περιοχή, το οποίο αγόρασε λίγο πριν η σύζυγός του λάβει την απόφαση για τον χαρακτηρισμό των χωματόδρομων.
Τώρα με έγγραφό της στο Δασαρχείο η υπουργός Περιβάλλοντος ζητάει να αρχίσει εξονυχιστική έρευνα. H παρέμβαση της υπουργού επέτεινε και την ενασχόληση της Δικαιοσύνης με επανακλητεύσεις μαρτύρων και συμπληρωματικές καταθέσεις.
Διαβάστε επίσης: Ιδού η Λέσβος, ιδού και το πήδημα
Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010
- 6 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ Με “ρυθμούς χελώνας” προχωρούν οι μελέτες για τον δρόμο Μεγαλοχωρίου - Αγιάσου
|

Με “ρυθμούς χελώνας” εξακολουθούν να προχωρούν οι διαδικασίες για τον δρόμο Μεγαλοχωρίου - Αγιάσου, που έχει “κολλήσει” εδώ και χρόνια στα στάδια των μελετών που πρέπει να εκπονηθούν για να μπορέσει να υλοποιηθεί. Την Παρασκευή, η Νομαρχιακή Επιτροπή Έργων συζήτησε το θέμα και ενέκρινε την υδρολογική μελέτη, αλλά μένουν ακόμη πολλά στάδια για να ολοκληρωθεί ο φάκελος του έργου. Κι αυτό γιατί ο σχεδιασμός του αφορά περιοχή που έχει χαρακτηριστεί ως “Natura” και επιπλέον οι μελέτες που πρέπει να κατατεθούν για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί είναι πολλές και εξειδικευμένες.
Θυμίζουμε ότι η σύμβαση για την έναρξη εκπόνησης των μελετών υπεγράφη το 2003, αλλά για δυο περίπου χρόνια οι διαδικασίες προχωρούσαν με “ρυθμούς χελώνας”, αφού έγινε αλλαγή στο μελετητικό γραφείο στο οποίο αρχικά είχε ανατεθεί το έργο.
Το έργο χωρίζεται σε δύο υποέργα και συγκεκριμένα στην δημιουργία της παράκαμψης Αγιάσου και στην βελτίωση του υφιστάμενου χωματόδρομου και ασφαλτόστρωσή του. Σημαντικές καθυστερήσεις παρουσιάστηκαν στην επιλογή της χάραξης για την κατασκευή της παράκαμψης, που τελικά αποφασίστηκε να γίνει από την αριστερή έξοδο του χωριού (Σανατόριο).
Στη συνέχεια εκπονήθηκε η αναγνωριστική γεωλογική μελέτη, έγινε η τοπογραφική αποτύπωση της παράκαμψης και συντάχθηκε η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Την Παρασκευή εγκρίθηκε η υδρολογική μελέτη και αυτό που απομένει είναι να δοθεί η εντολή για την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και των υποστηρικτικών τεχνικών μελετών, πριν γίνει η οριστική μελέτη του έργου της παράκαμψης.
Σε ό,τι αφορά την βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Μεγαλοχωρίου - Αγιάσου, μήκους 7 χλμ. περίπου, η Νομαρχία έχει ζητήσει εδώ και μήνες με έγγραφό της από το ΥΠΕΧΩΔΕ να εγκρίνει την απαλλαγή από το στάδιο της προέγκρισης χωροθέτησης για την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεδομένου ότι θα υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση αφού πρόκειται για περιοχή “Natura”. Αν όμως το αίτημα αυτό δεν γίνει δεκτό, τότε οι διαδικασίες θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.
Άλλα θέματα
Στην ίδια συνεδρίαση εγκρίθηκε η δημοπράτηση του έργου της ασφαλτόστρωσης του δρόμου που οδηγεί στον Όλυμπο, προϋπολογισμού 650.000 ευρώ.
Εξάλλου, συζητήθηκε και το θέμα των προσφυγών που έχουν κατατεθεί από το ένα εκ των δύο μελετητικών γραφείων που συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την ανάθεση της μελέτης του δρόμου Μυτιλήνης - Λουτρών - Κουντουρουδιάς. Η απόφαση που πάρθηκε για να ξεκαθαριστεί η υπόθεση είναι να ζητηθεί η γνώμη νομικού επί των διαδικασιών, αλλά και η τεκμηριωμένη άποψη της Επιτροπής Διαγωνισμού για τις αποφάσεις που έχει πάρει μέχρι σήμερα.
Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010
- ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΡΑΞΙΑΣ "Φως στο τούνελ" για το Ναυτικό Μουσείο Πλωμαρίου
|
|
?Φως στο τούνελ? ύστερα από αρκετά χρόνια για το Ναυτικό Μουσείο Πλωμαρίου βλέπει ο Δήμαρχος Δ. Βαρβαγιάννης, μετά τη συνάντηση που είχε το μεσημέρι της Παρασκευής στο γραφείο του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκου Σηφουνάκη.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ακόμη ο Γ.Γ. Αιγαίου Δημήτρης Χαλκιώτης και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Παναγιώτης Θεοδωρίδης, ενώ μια προσυζήτηση του θέματος είχε γίνει - από ό,τι πληροφορηθήκαμε - στη γιορτή του Αγίου Νικολάου, όταν ο Υφυπουργός είχε επισκεφθεί το Πλωμάρι.
Από την πλευρά της η Δημοτική Αρχή εξέφρασε την επιθυμία το Μουσείο που είναι μοναδικό στο είδος του να προχωρήσει, κάτι που φαίνεται να βρήκε σύμφωνο και τον κ. Σηφουνάκη ο οποίος έκανε την έκπληξη, λέγοντας ότι προτίθεται να βοηθήσει εμπράκτως και μάλιστα εκδήλωσε την προθυμία του να χρηματοδοτήσει το Υπουργείο τη μελέτη!
«Η βούληση του Υφυπουργού έγινε φυσικά αποδεκτή από εμάς με μεγάλη χαρά, καθώς δεν σας κρύβω ότι όσες προσπάθειες έγιναν τα τελευταία χρόνια δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πραγματικά δεν έχω λόγια να ευχαριστήσω τον κ. Σηφουνάκη, όχι μόνο γιατί μας άκουσε και έδειξε ενδιαφέρον στο αίτημά μας, αλλά πολύ περισσότερο γιατί για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια, στο πρόσωπό του η πολιτεία μας δίνει επιτέλους τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε ένα μεγάλο όραμα που είχαμε για τον τόπο μας και αυτό είναι πραγματικά μια ευτυχής συγκυρία.
Εύχομαι μετά από αυτό να προχωρήσουμε στη μελέτη και να μην υπάρξουν άλλα προβλήματα, ώστε το Μουσείο να προχωρήσει απρόσκοπτα. Και πάλι απευθύνουμε τις θερμές μας ευχαριστίες τόσο στον κ Σηφουνάκη, όσο και στον κ. Χαλκιώτη για την υποστήριξή τους», κατέληξε ο κ. Βαρβαγιάννης.
Να σημειωθεί ότι το Ναυτικό Μουσείο στο Πλωμάρι θα δημιουργηθεί στην παλιά ραφινερί Τσαραμύρση, ένα παλιό εργοστάσιο επεξεργασίας ελαιολάδου και παρασκευής σαπουνιού, το οποίο βρίσκεται στη θέση ?ΕΣΟ ΠΑΠΠΑΣ?, ακριβώς πάνω από τη θάλασσα.
Η θέση του είναι περίοπτη, όμως το κτίσμα παρότι επιβλητικό είναι σχεδόν γκρεμισμένο, αφού έχουν μείνει μόνο οι πέτρινοι τοίχοι του. Το κόστος λοιπόν της αναστήλωσης και διαμόρφωσής του θα είναι πραγματικά μεγάλο, όμως ο Δήμος θεωρεί ότι αξίζει πραγματικά να δημιουργηθεί ένα Μουσείο αντάξιο της ναυτικής παράδοσης του Πλωμαρίου, με παράλληλες δράσεις που θα στεγάζονται σε κάποιον από τους τρεις ορόφους που θα έχει μετά τη διαρρύθμισή του.
Όσον αφορά στην αγορά του κτιρίου, αυτό είναι κάτι που παρουσιάζει ενδιαφέρον, καθώς αγοράστηκε με χρήματα του Υπουργείου Αιγαίου το 2004 που δόθηκαν επί υπουργίας Νίκου Σηφουνάκη, δηλαδή 40 εκατ. δρχ. τότε, ενώ η αποπληρωμή με άλλα τόσα έγινε επί υπουργίας Αριστοτέλη Παυλίδη.