του Μάκη Πολλάτου Από το:protothema | |
H άποψη ότι πρόκειται για πραγματικό ευεργέτημα προς την εταιρεία, συμφερόντων του κ. Θόδωρου Βασιλάκη, τεκμηριώνεται εύκολα από την αλυσίδα ενεργειών που ανελήφθησαν από τις διπλωματικές υπηρεσίες. Κάποιοι από τους αξιωματούχους που έκαναν τις διαπραγματεύσεις με τους Τούρκους, ενώ ήταν εξαιρετικά ελαστικοί στις τουρκικές αξιώσεις, ήταν αμετακίνητοι σε ένα και μόνο αίτημα : να δεσμευθεί η Αγκυρα ότι χορηγεί συγκεκριμένες χρονοθυρίδες στην «Aegean» ώστε «να καταστεί δυνατή η έγκαιρη έναρξη πτήσεων» της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας προς την Κωνσταντινούπολη. Από τα νέα στοιχεία που τώρα έρχονται στο φως μέσα από τα επίσημα ντοκουμέντα που δημοσιεύει το «ΘΕΜΑ»γίνεται η ανασύνθεση του άγνωστου παρασκηνίου που προκάλεσε αερομαχίες μεταξύ της «Aegean Airlines» και της «Olympic Air». Ενα στοιχείο που έχει περάσει απαρατήρητο είναι ότι στον «πόλεμο» αυτό, μέχρι τώρα, δεν έχει αναμιχθεί η τουρκική πλευρά. Η εκκωφαντική σιπή της Αγκυρας σήμερα ερμηνεύεται εύκολα: η τουρκική πλευρά αν όχι με τη συναίνεση (πάντως με την ανοχή) της τέως υπουργού Εξωτερικών κατάφερε να εξασφαλίσει την αεροπορική σύνδεση του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου (Ercan στην τουρκική γλώσσα) στην κατεχόμενη Κύπρο με τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών! Η εξέλιξη αυτή αποδυναμώνει τα επιχειρήματα της Αθήνας και της Λευκωσίας έναντι της Αγκυρας, σε μία κρίσιμη στιγμή όπου επιχειρείται η συνολική διευθτηση του κυπριακού προβλήματος. Κι αυτό διότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. επέτρεψε κάτι το αδιανόητο: την έναρξη, επί της ουσίας, απευ θείας πτήσεων μεταξύ των Αθηνών και του κατεχόμενου αεροδρομίου της Τύμπου. Από τα επίσημα έγγραφα του υπουργείου Εξωτερικών που προηγήθηκαν της υπογραφής του ελληνοτουρκικού μνημονίου κατανόησης (MOU Memorandum of Understanding) που υπεγράφη στην Αγκυρα στις 12 Ιουνίου και αποκαλύπτονται σήμερα από το «ΘΕΜΑ», γίνεται απολύτως σαφές ότι η μοναδική προσπάθεια της ελληνικής πλευράς ήταν να παραχωρηθεί η γραμμή Αθήνα - Κωνσταντινούπολη στην εταιρεία «Aegean», αδιαφορώντας αν το αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης πλήττει βαρύτατα τα εθνικά συμφέροντα. Στη συμφωνία της 12ης Ιουνίου, εκτός του γνωστού κειμένου του MOU και των δύο συνημμένων παραρτημάτων, επισυνάπτεται ακόμη ένα έγγραφο που το υπουργείο Εξωτερικών προσπάθησε να κρατήσει κρυφό. Η ελληνική διαπραγματευτική ομάδα αξίωσε από την τουρκική πλευρά να συμπεριληφθεί η επιστολή αυτή στο κείμενο της συμφωνίας - διότι ως συνημμένο απαιτείται να εφαρμοστεί άρα αποκλείεται το ενδεχόμενο υπαναχώρησης, αλλά και προκειμένου να υπάρχει απτή απόδειξη ότι κάποιοι από τους χειριστές εργάστηκαν για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους… Εχει ιδιαίτερη σημασία να επισημανθεί το γεγονός ότι η τουρκική πλευρά δεν ζήτησε να συμπεριληφθεί στο μνημόνιο αντίστοιχη «προκαταβολική» δέσμευση της ελληνικής πλευράς για τα ανάλογνέα τουρκικά δρομολόγια προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ούτε και τα ονόματα τωτουρκικών αεροπορικών εταιρειών που επρόκειτο να τα αναλάβουν. Αντιθέτως, και έπειτα από απαίτηση του υπουργείου Εξωτερικών, στο κρυφό παράρτημα της συμφωνίας οι Τούρκοι διαβεβαιώνουν ότι έχουν εξασφαλίσει τα slots που χρειάζεται η «Aegean», αναφέροντας ακόμη και τις ώρες προσγείωσης και απογείωσης από το αεροδρόμιο «Κεμάλ Ατατούρκ». Για το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών η δέσμευση της τουρκικής πλευράς ότι έχει εγκριθεί η αποδέσμευση συγκεκριμένων χρονοθυρίδων (θέσεις προσωρινής στάθμευσης αεροσκαφών) στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης για αποκλειστική χρήση από την «Aegean Airlines» αποτελούσε απαράβατο όρο προκειμένου να υπογραφεί τ MOU. Απολύτως διαφωτιστικό της προσπάθειας που κατέβαλε, περίπου σαν ατζέντητης «Aegean», το υπουργείο των Εξωτερικών είναι το παρακάτω απόσπασμα από τηλεγράφημα της Β2 Διεύθυνσης Οικονομικών Σχέσεων με χώρες της Βαλκανικής. «Επιπλέον, είναι σημαντικό να δεσμευθεί, εάν είναι δυνατόν και εγγράφως, η τουρκική πλευρά ως προς τη χορήγηση των χρονοθυρίδων που είχε προτείνει για την "Aegean Airlines", κατά την τελευταία σύνοδο της Κατευθυντήριας Ελληνοτουρκικής Επιτροπής (05.05.2009)», αναφέρεται στο τηλεγράφημα με μερομηνία 4 Ιουνίου 2009, το οποίο είχε διαβαθμιστεί ως «εξαιρετικώς επείγον» και «αμέσου επιδόσεως». Το ντοκουμέντο που αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ» περιέχει ρητή δέσμευση της τουρκικής πλευράς ότι χορηγεί συγκεκριμένες χρονοθυρίδες-slots για τη στάθμευση των αεροσκαφών της «Aegean» σ το αεροδρόμιο «Κεμάλ Ατατούρκ» της Κωνσταντινούπολης. «Με το παρόν σας επιβεβαιώνουμε ότι τα ακόλουθα slots είναι διαθέσιμα για την "Aegean Airlines" από τις 9 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 24 Οκτωβρίου και επίσης για τη χειμερινή περίοδο του 2009», αναφέρεται στο «κρυφό» έγγραφο που επισυνάφθηκε στο ελληνοτουρκικό μνημόνιο της 12ης Ιουνίου. Συναίνεσαν για αεροπορικήσύνδεση της Αθήνας με τα Κατεχόμενα Οσο κι αν φαίνεται απίστευτο, η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η τέως υπουργός Εξωτερικών κυρία Ντόρα Μπακογιάννη συναίνεσαν να ξεκινήσουν πτήσεις στον άξονα Αθήνα - Σμύρνη - Κατεχόμενα. Πρόκειται για το αντάλλαγμα που αξίωσαν και έλαβαν Τούρκοι προκειμένου να επιτρέψουν στην «Aegean» να ξεκινήσει πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη. Προτού ακόμη συμπληρωθεί μία εβδομάδα από την έναρξη δρομολογίων στη γραμμή Αθήνα - Σμύρνη, οι χειρότεροι φόβοι της ελληνικής διπλωματίας, ότι η Αγκυρα θα αξιοποιήσει την παραχώρηση άδειας στη γραμμή Αθήνα - Σμύρνη για να εκτελεί πτήσεις από την ελληνική πρωτεύουσα (με ενδιάμεσο σταθμό τη Σμύρνη) και προς τα Κατεχόμενα, επιβεβαιώνονται. Οπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ», η τουρκική αεροπορική εταιρεία «Pegasus» διαφημίζει ήδη στην ελληνική αγορά ότι οι επιβάτες που επιλέγουν τα αεροσκάφη της, τα οποία συνδέουν την Αθήνα με τη Σμύρνη, μπορούν να συνεχίσουν την πτήση τους με ανταποκρίσεις στο «εσωτερικό» δίκτυο της Τουρκίας. Οι πόλεις στις οποίες μπορούν να ταξιδέψουν οι Ελληνες (αλλά και όσοι επισκέπτες επιλέγουν την «Pegasus») περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα Αδανα, την Αγκυρα, αλλά και τη Λευκωσία! Και επειδή ως γνωστόν στην κυπριακή πρωτεύουσα δεν λειτουργεί αεροδρόμιο, είναι προφανές ότι οι Τούρκοι αναφέρονται στο κατεχόμενο αεροδρόμιο της Τύμπου (Ercan), κρύβοντας εντέχνως ότι με τη συναίνεση της προηγούμενης ελληνικής κυβέρνησης η Αθήνα έχει συνδεθεί αεροπορικώς με το ψευδοκράτος! Στο πρόσφατο παρελθόν, τόσο η ελληνική όσο και η κριακ ή κυβέρνηση, κάθε φορά που μια εταιρεία από τη Βρετανία (ή άλλη ευρωπαϊκή χώρα) ανακοίνωνε την πρόθεσή της να κάνει πτήσεις προς το κατεχόμενο αεροδρόμιο της Τύμπου, διαμαρτύρονταν με σκοπό να ακυρώσουν τα σχέδια για νομιμοποίηση του αεροδρομίου «Ερτζάν» διά της τεθλασμένης. Αυτή τη φορά όμως είναι η ελληνική κυβέρνηση που συναίνεσε στην αξίωση της Αγκυρας και επέτρεψε να γίνονται πτήσεις απευθείας απ την Αθήνα προς το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου, με ενδιάμεσο σταθμό τη Σμύρνη! Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Εξωτερικών είχαν προειδοποιήσει για την επερχόμενη δυσμενή εξέλιξη. Σε προπαρασκευαστική σύσκεψη στις 4 Ιουνίου, οι εκπρόσωποι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) είχαν μεταφέρει το τουρκικό αίτημα να παραχωρηθεί η δυνατότητα στους «διορισμένους» αερομετα-φορείς των δύο χωρών «να προβαίνουν σε συνεκμετάλλευση -"code sharing" των δρομολογίων που θα προβλέπονται από αυτό». Διαβλέποντας την παγίδα, οι αρμόδιοι διπλωμάτες της Α4 Διεύθυνσης Ελληνοτουρκικών Σχέσεων αντέδρασαν. «Η Α4 Διεύθυνση παρετήρησε ότι ως προς το ζήτημα της συνεκμετάλλευσης θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν η παράμετρος πραγματοποίησης πτήσεων από τουρκικούς αερομεταφορείς στην κατεχόμενη Κύπρο (στο Ercan)», αναφέρεται στο «εξαιρετικώς επείγον-αμέσου επιδόσεως» τηλεγράφημα που αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ» Παρά την έγκαιρη επισήμανση της παγίδας που έστηναν οι Τούρκοι, συγκεκριμένοι αξιωματούχοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του υπουργείου Εξωτερικών όχι μόνο απέκρυψαν τη μείζονα υποχώρηση έναντι της Τουρκίας, αλλά και φρόντισαν να συγκαλύψουν την έναρξη πτήσεων στον άξονα Αθήνα Σμύρνη - Ερτζάν (Τύμπου). Οπως επιχειρηματολόγησαν εκ του πονηρού οι ανώτεροι υπάλληλοι της ΥΠΑ, «στο εισιτήριο αναγράφονται μόνον τα σημεία προέλευσης και προορισμού του δρομολογίου σε Ελλάδα και Τουρκία». Προφανής σκοπός τους να αποσιωπηθεί η έναρξη πτήσεων από την Ελλάδα στο ψευδοκράτος. Από τα παραπάνω προκύπτει με βεβαιότητα ότι η έναρξη πτήσεων από την Αθήνα (μέσω Σμύρνης) στα Κατεχόμενα δεν διέλαθε της προσοχή της ελληνικής ομάδας που διαπραγματεύθηκε το «αμαρτωλό» μνημόνιο κατανόησης με την Τουρκία. Είναι απολύτως ενδεικτικό των προθέσεων της Αγκυρας, το γεγονός ότι στην πανηγυρική πρώτη πτήση της «Pegasus» προς την Αθήνα (την προηγούμενη Παρασκευή 9 Οκτωβρίου), στο αεροσκάφος που απογειώθηκε από τη Σμύρνη επιβιβάστηκε και ο κ. Τζεσούρ Σερτ, ο δημοσιογράφος που το 1996 κατέβασε από τα Ιμια την ελληνική σημαία και ύψωσε την τουρκική (περισσότερα στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.protothema.gr/content.php?id=47705&category_id=202) |
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009
Μεθόδευση Ντόρας για τον «διορισμό» της «Aegean»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου