ΠΛΩΜΑΡΙ - ΛΕΣΒΟΣ - ΕΛΛΑΔΑ

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008

Δελτίο Τύπου Ν.Ε. για την ακτοπλοΐα


Μυτιλήνη 6 Νοεμβρίου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ν.Ε. Λέσβου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. με ευθύνη και συνέπεια για άλλη μία φορά παρεμβαίνει για το ζήτημα της ακτοπλοΐας και τα αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί από την πολιτική της Ν.Δ., με αφορμή και τις αλλαγές δρομολογίων των πλοίων από και προς την Λέσβο δηλώνει τα ακόλουθα:

«Η παραμονή του υπάρχοντος πληθυσμού, η προσέλκυση νέου, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση και πρωταρχική για την ανάπτυξη των νησιών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου απαιτούνται ένα σύνολο δράσεων, για την ενεργοποίηση του ανθρώπινου κυρίως δυναμικού. Η επιτυχία όμως οποιουδήποτε κλαδικού ή συνολικού Προγράμματος Περιφερειακής Ανάπτυξης, εξαρτάται άμεσα από την ύπαρξη ενός ικανοποιητικού μεταφορικού συστήματος, ιδιαίτερα ενός λειτουργικού δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα παρέχει συνεπείς, συνεχείς και ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς σε μόνιμους κατοίκους, αλλά και σ’ επισκέπτες.

Όλα όσα συμβαίνουν στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών τα τελευταία 5 χρόνια από τις κυβερνήσεις της Ν.Δ. δεν είναι ούτε συμπτωματικά, ούτε τυχαία, είναι η κορυφή του παγόβουνου, με τους νησιώτες και τη χώρα ομήρους των κυβερνητικών επιλογών της Ν.Δ. και των επιχειρηματικών συμφερόντων.

Το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας, δηλαδή το αν, πώς, πότε και με ποιο τίμημα θα μετακινηθεί κάποιος δια θαλάσσης, δεν μπορεί να επαφίεται αποκλειστικά στη διάθεση και στην κερδοφορία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.

Όπως επίσης, και η εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων και επιλογών μετακίνησης για όλους τους πολίτες της χώρας, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο συστάσεων, ευχολογίων, διαβουλεύσεων, διαπραγματεύσεων και αδιαφανών συνδιαλλαγών.

Η κυβερνητική πολιτική στο χώρο της ακτοπλοΐας περιορίζεται σε μια σειρά απορρυθμιστικών πρωτοβουλιών, ένα ατελείωτο ράβε - ξήλωνε. Κανένα θεσμικό πλαίσιο, κανένας προγραμματισμός, κανένας σχεδιασμός, καμία συνοχή μέτρων και αποφάσεων.

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα:

την πλήρη αποδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας.

υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τέτοιες, που τείνουν να μετατρέψουν μια υπηρεσία δημοσίου συμφέροντος σε είδος πολυτελείας.

πλήρη ασυδοσία, έλλειψη του κράτους και αυθαιρεσία στο χώρο της ακτοπλοΐας,

Η Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών αποτελεί ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα στο τέλος.

Η υποτυπώδης εξυπηρέτηση με υπερήλικα πλοία και η πλήρης απουσία ακόμα και στοιχειωδών υπηρεσιών συμπληρώνει την εικόνα της πλήρους εγκατάλειψης.

Το κόστος για τα νησιά, για τον τουρισμό, για την οικονομία είναι ανυπολόγιστο και ήδη η Λέσβος το πληρώνει .

Για το ΠΑΣΟΚ, η προστασία του δημοσίου συμφέροντος απαιτεί την εφαρμογή ειδικών πολιτικών, που θα εξασφαλίζουν στον Έλληνα και Ευρωπαίο πολίτη ισοδύναμο δικαίωμα μετακίνησης από και προς τα νησιά, με το αντίστοιχο του κατοίκου της ηπειρωτικής Ευρώπης.

Ο εξορθολογισμός, ο σωστός σχεδιασμός, η τεκμηρίωση και η στήριξη των άγονων γραμμών προϋποθέτουν πολιτική βούληση και διαφανή διαχείριση, έννοιες άγνωστες στην κυβερνητική πρακτική, όπως απέδειξε και η περίπτωση του σκανδάλου Παυλίδη - Μανούση.

Το ΠΑΣΟΚ προτείνει:

  • την εφαρμογή του σχεδίου για την ακτοπλοΐα που είχε καταρτιστεί από το Υπουργείο Αιγαίου επί υπουργίας του Νίκου Σηφουνάκη:
  • άμεση επανίδρυση της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Θαλάσσιων Ενδομεταφορών για την παρακολούθηση, τον συστηματικό έλεγχο και την αξιολόγηση των μεταφορικών υπηρεσιών στα νησιά και την προστασία του χρήστη των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών κατά των εναρμονισμένων πρακτικών.
  • κατάρτιση κοστολογικού μοντέλου παρακολούθησης των τιμών, που θα εξάγει αποτελέσματα σχετικά με τον πρότυπο ναύλο ανά τύπο πλοίου και τον προσδιορισμό του προσιτού επιπέδου ναύλου ανά νησί, ανάλογα με τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, έτσι ώστε να είναι εφικτή, όπου χρειάζεται, μία υπεύθυνη και αξιόπιστη παρέμβαση της Πολιτείας.
  • επιδότηση του εισιτηρίου για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών.
  • επαναπροσδιορισμό του δικτύου ακτοπλοϊκών συνδέσεων, μετά από δημόσιο διάλογο και διαβούλευση, με ισχυρή συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην αποτύπωση των προδιαγραφών της μεταφορικής υπηρεσίας που απαιτείται για την ανάπτυξη του τόπου τους.
  • κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου για την υποστήριξη των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το δίκτυο δρομολογίων, τους κατάλληλους τύπους πλοίων, τους τεχνικούς και οικονομικούς όρους για τη διενέργεια των δημόσιων διαγωνισμών, τις αναγκαίες παρεμβάσεις αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών και τους τρόπους χρηματοδότησης.
  • Και τέλος, θεσμοθέτηση της Χάρτας Δικαιωμάτων Επιβατών της Ακτοπλοΐας και επαναφορά των εκπτώσεων για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: