ΠΛΩΜΑΡΙ - ΛΕΣΒΟΣ - ΕΛΛΑΔΑ

Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2010

ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την πλήρη εξυπηρέτηση 24 άγονων αεροπορικών γραμμών, από 5 αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες επελέγησαν μετά από ανοικτό μειοδοτικό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα , σήμερα (Δευτέρα 29-3-2010) στο Υπουργείο Μεταφορών. Όπως μάλιστα ανακοίνωσε ο κ. Σηφουνάκης από τον διαγωνισμό αυτό εξοικονομούνται για το Ελληνικό Δημόσιο 12,5 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως σε σχέση με την αντίστοιχη δαπάνη για την εξυπηρέτηση του ίδιου αριθμού άγονων αεροπορικών γραμμών τα προηγούμενα χρόνια.

Παράλληλα ο κ. Σηφουνάκης στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής Υδατοδρομίων που είχε συστήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ τόνισε πως η λειτουργία υδατοδρομίων/ υδροπλάνων έρχεται να συμπληρώσει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των απομακρυσμένων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά.

ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Ειδικότερα και σε ότι αφορά τις άγονες αεροπορικές γραμμές, ο Υφυπουργός επεσήμανε πως «ο διαγωνισμός που διενεργήθηκε με την από 16.10.2009 πρόσκληση υποβολής προσφορών από τη Υ.Π.Α. για την παροχή δημόσιας αεροπορικής υπηρεσίας στις 24 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας για το διάστημα από 1 Απριλίου 2010 έως και 31 Μαρτίου 2012 τερματίζει το πολύχρονο καθεστώς της κατ΄ανάθεσης εκτέλεσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας». Πρόσθεσε πως «η διαγωνιστική διαδικασία όπως και αυτή της ενδιάμεσης περιόδου Νοεμβρίου 2009 – Απριλίου 2010 πραγματοποιήθηκε με σαφή και διαφανή τρόπο».

Υπενθύμισε ότι έως τα τέλη Νοεμβρίου 2009, η εξυπηρέτηση των 24 άγονων γραμμών γινόταν από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Από το τέλος του Νοεμβρίου 2009 έως το τέλος Μαρτίου 2010, η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών γινόταν από τρεις εταιρίες – την Αthens Αirways, τη Sky Express και την Olympric Air – οι οποίες αναδείχθηκαν ανάδοχοι για το παραπάνω ενδιάμεσο διάστημα.

Όπως είπε, «για τον ενδιάμεσο διαγωνισμό – τετράμηνης διάρκειας – δεχθήκαμε την επίθεση του μέχρι σήμερα ιδιοκτήτη της Ολυμπιακής, ο οποίος επεδίωκε αρχικά την κατακύρωση και των 24 γραμμών έναντι 5.902.013 € και όχι με μηδενικό αντιστάθμισμα όπως είχε υποστηρίξει. Η προσφορά, μάλιστα, που είχε καταθέσει κατά την πρώτη φάση της διαπραγμάτευσης ήταν αντίθετη με την κείμενη νομοθεσία γι’ αυτό και κατά τη δεύτερη φάση της διαπραγμάτευσης, κατέθεσε προσφορά σύμφωνη αυτή τη φορά με τη νόμιμη διαγωνιστική διαδικασία, αν και τρεις ώρες νωρίτερα πραγματοποίησε την τηλεοπτική καταγγελία».

Πρόσθεσε μάλιστα ότι «είχαμε διακηρύξει τότε προς κάθε κατεύθυνση ότι η παρουσία μας στην ηγεσία αυτού του Υπουργείου έχει ως μόνο γνώμονα την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Η διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού που το αποτέλεσμά της σας κοινοποιούμε σήμερα αυτό ακριβώς αποδεικνύει : το σεβασμό στις ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες και το τέλος της εποχής των «απευθείας αναθέσεων» και των «επιλεκτικών μεταχειρίσεων».

Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε πως με τον διαγωνισμό, η περίοδος εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών δημόσιας υπηρεσίας περιορίστηκε από τα 4 στα 2 χρόνια, προκειμένου η ΥΠΑ να επανεξετάσει και να επαναπροσδιορίσει ορθολογικά τις πραγματικές ανάγκες και να επανασχεδιάσει όλο το πλέγμα της παροχής δημόσιας υπηρεσίας στις «άγονες» αεροπορικές γραμμές.

Σημείωσε επίσης ότι σύμφωνα με το πρακτικό της αρμόδιας επιτροπής διαγωνισμού της ΥΠΑ το συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα το οποίο θα κληθεί να καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο για το χρονικό διάστημα των 2 ετών ανέρχεται σε 44.155.620 €, ήτοι η ετήσια δαπάνη ανέρχεται στα 22.077.810 €.

«Λαμβανομένου υπόψη ότι τα προηγούμενα χρόνια, το ετήσιο αντιστάθμισμα που κατέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο στις Ολυμπιακές Αερογραμμές για την εκμετάλλευση του ίδιου αριθμού άγονων αεροπορικών γραμμών ήταν 34,6 εκατ. € , εξοικονομούνται για το δημόσιο 12,5 εκατ. € κατ΄ έτος» , είπε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε επίσης ότι «ενημερώνουμε λοιπόν, τους έλληνες φορολογούμενους πολίτες ότι με τις διαδικασίες που ακολουθούμε, το ελληνικό δημόσιο ωφελείται, σ΄αυτή μάλιστα τη δυσμενή συγκυρία και ζημιώνονται εκείνοι που είχαν συνηθίσει να πλουτίζουν εις βάρος των πολιτών άρα των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου.

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ

Αναφερόμενος στο θέμα των Υδατοδρομίων , ο κ. Σηφουνάκης , επεσήμανε πως η λειτουργία των υδατοδρομίων/ υδροπλάνων έρχεται να συμπληρώσει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των απομακρυσμένων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά.

Ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής Υδατοδρομίων που είχε συστήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με σκοπό τη σύνταξη του ΠΔ που ορίζει τους τρόπους βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του νομικού καθεστώτος των υδατοδρομίων. Από την Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010 το κείμενο του ΠΔ έχει τεθεί σε ανοιχτή διαβούλευση μέσω της ιστοσελίδας της ΥΠΑ.

Τόνισε πως «βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου – την ΚΥΑ 6814/2005 – το ΠΔ για την χορήγηση προσωρινής άδειας λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας έπρεπε να είχε εκδοθεί πριν από 5 σχεδόν χρόνια».

Πρόσθεσε ότι «μετά από παλινωδίες τόσων ετών, ελλιπή άρθρα, εγκυκλίους και αποφάσεις που, αντί να δίνουν λύσεις, δημιουργούσαν περαιτέρω σύγχυση στους ενδιαφερόμενους φορείς, η κατάσταση, σήμερα, έχει ως εξής :

- Λειτουργεί μόνο το υδατοδρόμιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, και αυτό με ελλείψεις και προβλήματα.

- Εκτός από το υδατοδρόμιο του Βόλου, 10 επιπλέον υδατοδρόμια διαθέτουν μεν άδεια, αλλά η αδειοδότησή τους παρουσιάζει τόσα προβλήματα που – στην πράξη – ακυρώνεται.

- Σε 31 μικρά και απομονωμένα νησιά έχει γίνει η χωροθέτηση των υδατοδιαδρόμων, αλλά οι σχετικές τεχνικές εκθέσεις πρέπει να επικαιροποιηθούν για να μπορέσει ο φορέας διαχείρισης – το οικείο Λιμενικό Ταμείο – να προχωρήσει στην τελική πράξη αδειοδότησης υδατοδρομίου.

- Η μοναδική ιδιωτική εταιρεία με στόλο υδροπλάνων που είχε δραστηριοποιηθεί στο Ιόνιο και το Αιγαίο έχει αποχωρήσει από την χώρα. Σήμερα λειτουργεί μόνο μια εταιρεία που διαθέτει μόνο ένα αμφίβιο υδροπλάνο και εξυπηρετεί το υδατοδρόμιο του Βόλου».

Όπως είπε με την εφαρμογή του ΠΔ που επιμελήθηκε η Επιτροπή Υδατοδρομίων, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων γίνεται η επισπεύδουσα αρχή που θα υποδέχεται τα αιτήματα αδειοδότησης και τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για επενδύσεις και θα συγκαλεί, σε τακτά χρονικά διαστήματα, τους συναρμόδιους φορείς για τη διαχείριση πιθανών προβλημάτων που θα προκύπτουν.

Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε ακόμα πως «οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα μπορούν να διεκδικούν άδειες υδατοδρομίων χωρίς περιορισμό ημερήσιων πτήσεων, ενώ, παράλληλα, με την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων και συγκεκριμένης διαδικασίας αδειοδότησης, οι προσωρινές άδειες ή οι άδειες υδατοδρομίων που είχαν καταστεί ανενεργές εντάσσονται στο καθεστώς μονίμου άδειας».

Εξάλλου επεσήμανε πως «στόχος μας είναι, κάθε ενδιαφερόμενος φορέας διαχείρισης υδατοδρομίου (Λιμενικό Ταμείο, Οργανισμός Λιμένος, Τοπική Αυτοδιοίκηση κλπ) να μπορεί να αποκτά τη σχετική άδεια εντός 70 ημερών».

Από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων , Δημήτρης Ρέππας , ανάμεσα στα άλλα επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση ασκεί τα καθήκοντα της σε εξαιρετικά άγονες συνθήκες . Πρόσθεσε όμως πως «ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση έχουμε αναλάβει να οδηγήσουμε την Ελλάδα σε ανάκτηση του κύρους και της αξιοπιστίας τους» . Σε ότι αφορά τον διαγωνισμό για τις άγονες αεροπορικές γραμμές , ο κ. Ρέππας επεσήμανε πως ολοκληρώθηκε η ανοικτή διαδικασία επιλογής και ότι υπάρχει πλέον αλλαγή κλίματος και πνεύματος στην πολιτική για τις αερομεταφορές .

Αναφερόμενος στην επιστολή που απέστειλε ο Υφυπουργός κ. Σηφουνάκης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για επιμέρους ανακοινώσεις διακοπής αεροπορικών δρομολογιών κυρίως σε νησιωτικούς προορισμούς των δύο εταιρειών που έχουν ανακοινώσει την πρόθεση τους να συγχωνευτούν (Aegean Airlines και Olympic Air) , ο κ. Ρέππας είπε ότι «ο κ. Σηφουνάκης από την αρχή απευθύνθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, πήρε μια πολύ σύντομη απάντηση που επιβεβαιώνει ότι η Αρχή έχει επιληφθεί αυτοβούλως».

Εξάλλου ο κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση επεσήμανε ότι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού , είπε ότι θα ασχοληθεί και με το κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής , διότι και εκεί υπάρχει ένα θέμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: