ΠΛΩΜΑΡΙ - ΛΕΣΒΟΣ - ΕΛΛΑΔΑ

Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2010

ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την πλήρη εξυπηρέτηση 24 άγονων αεροπορικών γραμμών, από 5 αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες επελέγησαν μετά από ανοικτό μειοδοτικό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα , σήμερα (Δευτέρα 29-3-2010) στο Υπουργείο Μεταφορών. Όπως μάλιστα ανακοίνωσε ο κ. Σηφουνάκης από τον διαγωνισμό αυτό εξοικονομούνται για το Ελληνικό Δημόσιο 12,5 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως σε σχέση με την αντίστοιχη δαπάνη για την εξυπηρέτηση του ίδιου αριθμού άγονων αεροπορικών γραμμών τα προηγούμενα χρόνια.

Παράλληλα ο κ. Σηφουνάκης στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής Υδατοδρομίων που είχε συστήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ τόνισε πως η λειτουργία υδατοδρομίων/ υδροπλάνων έρχεται να συμπληρώσει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των απομακρυσμένων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά.

ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Ειδικότερα και σε ότι αφορά τις άγονες αεροπορικές γραμμές, ο Υφυπουργός επεσήμανε πως «ο διαγωνισμός που διενεργήθηκε με την από 16.10.2009 πρόσκληση υποβολής προσφορών από τη Υ.Π.Α. για την παροχή δημόσιας αεροπορικής υπηρεσίας στις 24 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας για το διάστημα από 1 Απριλίου 2010 έως και 31 Μαρτίου 2012 τερματίζει το πολύχρονο καθεστώς της κατ΄ανάθεσης εκτέλεσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας». Πρόσθεσε πως «η διαγωνιστική διαδικασία όπως και αυτή της ενδιάμεσης περιόδου Νοεμβρίου 2009 – Απριλίου 2010 πραγματοποιήθηκε με σαφή και διαφανή τρόπο».

Υπενθύμισε ότι έως τα τέλη Νοεμβρίου 2009, η εξυπηρέτηση των 24 άγονων γραμμών γινόταν από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Από το τέλος του Νοεμβρίου 2009 έως το τέλος Μαρτίου 2010, η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών γινόταν από τρεις εταιρίες – την Αthens Αirways, τη Sky Express και την Olympric Air – οι οποίες αναδείχθηκαν ανάδοχοι για το παραπάνω ενδιάμεσο διάστημα.

Όπως είπε, «για τον ενδιάμεσο διαγωνισμό – τετράμηνης διάρκειας – δεχθήκαμε την επίθεση του μέχρι σήμερα ιδιοκτήτη της Ολυμπιακής, ο οποίος επεδίωκε αρχικά την κατακύρωση και των 24 γραμμών έναντι 5.902.013 € και όχι με μηδενικό αντιστάθμισμα όπως είχε υποστηρίξει. Η προσφορά, μάλιστα, που είχε καταθέσει κατά την πρώτη φάση της διαπραγμάτευσης ήταν αντίθετη με την κείμενη νομοθεσία γι’ αυτό και κατά τη δεύτερη φάση της διαπραγμάτευσης, κατέθεσε προσφορά σύμφωνη αυτή τη φορά με τη νόμιμη διαγωνιστική διαδικασία, αν και τρεις ώρες νωρίτερα πραγματοποίησε την τηλεοπτική καταγγελία».

Πρόσθεσε μάλιστα ότι «είχαμε διακηρύξει τότε προς κάθε κατεύθυνση ότι η παρουσία μας στην ηγεσία αυτού του Υπουργείου έχει ως μόνο γνώμονα την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Η διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού που το αποτέλεσμά της σας κοινοποιούμε σήμερα αυτό ακριβώς αποδεικνύει : το σεβασμό στις ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες και το τέλος της εποχής των «απευθείας αναθέσεων» και των «επιλεκτικών μεταχειρίσεων».

Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε πως με τον διαγωνισμό, η περίοδος εκμετάλλευσης των αεροπορικών γραμμών δημόσιας υπηρεσίας περιορίστηκε από τα 4 στα 2 χρόνια, προκειμένου η ΥΠΑ να επανεξετάσει και να επαναπροσδιορίσει ορθολογικά τις πραγματικές ανάγκες και να επανασχεδιάσει όλο το πλέγμα της παροχής δημόσιας υπηρεσίας στις «άγονες» αεροπορικές γραμμές.

Σημείωσε επίσης ότι σύμφωνα με το πρακτικό της αρμόδιας επιτροπής διαγωνισμού της ΥΠΑ το συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα το οποίο θα κληθεί να καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο για το χρονικό διάστημα των 2 ετών ανέρχεται σε 44.155.620 €, ήτοι η ετήσια δαπάνη ανέρχεται στα 22.077.810 €.

«Λαμβανομένου υπόψη ότι τα προηγούμενα χρόνια, το ετήσιο αντιστάθμισμα που κατέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο στις Ολυμπιακές Αερογραμμές για την εκμετάλλευση του ίδιου αριθμού άγονων αεροπορικών γραμμών ήταν 34,6 εκατ. € , εξοικονομούνται για το δημόσιο 12,5 εκατ. € κατ΄ έτος» , είπε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε επίσης ότι «ενημερώνουμε λοιπόν, τους έλληνες φορολογούμενους πολίτες ότι με τις διαδικασίες που ακολουθούμε, το ελληνικό δημόσιο ωφελείται, σ΄αυτή μάλιστα τη δυσμενή συγκυρία και ζημιώνονται εκείνοι που είχαν συνηθίσει να πλουτίζουν εις βάρος των πολιτών άρα των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου.

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ

Αναφερόμενος στο θέμα των Υδατοδρομίων , ο κ. Σηφουνάκης , επεσήμανε πως η λειτουργία των υδατοδρομίων/ υδροπλάνων έρχεται να συμπληρώσει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των απομακρυσμένων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά.

Ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής Υδατοδρομίων που είχε συστήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με σκοπό τη σύνταξη του ΠΔ που ορίζει τους τρόπους βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του νομικού καθεστώτος των υδατοδρομίων. Από την Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010 το κείμενο του ΠΔ έχει τεθεί σε ανοιχτή διαβούλευση μέσω της ιστοσελίδας της ΥΠΑ.

Τόνισε πως «βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου – την ΚΥΑ 6814/2005 – το ΠΔ για την χορήγηση προσωρινής άδειας λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας έπρεπε να είχε εκδοθεί πριν από 5 σχεδόν χρόνια».

Πρόσθεσε ότι «μετά από παλινωδίες τόσων ετών, ελλιπή άρθρα, εγκυκλίους και αποφάσεις που, αντί να δίνουν λύσεις, δημιουργούσαν περαιτέρω σύγχυση στους ενδιαφερόμενους φορείς, η κατάσταση, σήμερα, έχει ως εξής :

- Λειτουργεί μόνο το υδατοδρόμιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, και αυτό με ελλείψεις και προβλήματα.

- Εκτός από το υδατοδρόμιο του Βόλου, 10 επιπλέον υδατοδρόμια διαθέτουν μεν άδεια, αλλά η αδειοδότησή τους παρουσιάζει τόσα προβλήματα που – στην πράξη – ακυρώνεται.

- Σε 31 μικρά και απομονωμένα νησιά έχει γίνει η χωροθέτηση των υδατοδιαδρόμων, αλλά οι σχετικές τεχνικές εκθέσεις πρέπει να επικαιροποιηθούν για να μπορέσει ο φορέας διαχείρισης – το οικείο Λιμενικό Ταμείο – να προχωρήσει στην τελική πράξη αδειοδότησης υδατοδρομίου.

- Η μοναδική ιδιωτική εταιρεία με στόλο υδροπλάνων που είχε δραστηριοποιηθεί στο Ιόνιο και το Αιγαίο έχει αποχωρήσει από την χώρα. Σήμερα λειτουργεί μόνο μια εταιρεία που διαθέτει μόνο ένα αμφίβιο υδροπλάνο και εξυπηρετεί το υδατοδρόμιο του Βόλου».

Όπως είπε με την εφαρμογή του ΠΔ που επιμελήθηκε η Επιτροπή Υδατοδρομίων, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων γίνεται η επισπεύδουσα αρχή που θα υποδέχεται τα αιτήματα αδειοδότησης και τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για επενδύσεις και θα συγκαλεί, σε τακτά χρονικά διαστήματα, τους συναρμόδιους φορείς για τη διαχείριση πιθανών προβλημάτων που θα προκύπτουν.

Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε ακόμα πως «οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα μπορούν να διεκδικούν άδειες υδατοδρομίων χωρίς περιορισμό ημερήσιων πτήσεων, ενώ, παράλληλα, με την εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων και συγκεκριμένης διαδικασίας αδειοδότησης, οι προσωρινές άδειες ή οι άδειες υδατοδρομίων που είχαν καταστεί ανενεργές εντάσσονται στο καθεστώς μονίμου άδειας».

Εξάλλου επεσήμανε πως «στόχος μας είναι, κάθε ενδιαφερόμενος φορέας διαχείρισης υδατοδρομίου (Λιμενικό Ταμείο, Οργανισμός Λιμένος, Τοπική Αυτοδιοίκηση κλπ) να μπορεί να αποκτά τη σχετική άδεια εντός 70 ημερών».

Από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων , Δημήτρης Ρέππας , ανάμεσα στα άλλα επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση ασκεί τα καθήκοντα της σε εξαιρετικά άγονες συνθήκες . Πρόσθεσε όμως πως «ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση έχουμε αναλάβει να οδηγήσουμε την Ελλάδα σε ανάκτηση του κύρους και της αξιοπιστίας τους» . Σε ότι αφορά τον διαγωνισμό για τις άγονες αεροπορικές γραμμές , ο κ. Ρέππας επεσήμανε πως ολοκληρώθηκε η ανοικτή διαδικασία επιλογής και ότι υπάρχει πλέον αλλαγή κλίματος και πνεύματος στην πολιτική για τις αερομεταφορές .

Αναφερόμενος στην επιστολή που απέστειλε ο Υφυπουργός κ. Σηφουνάκης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για επιμέρους ανακοινώσεις διακοπής αεροπορικών δρομολογιών κυρίως σε νησιωτικούς προορισμούς των δύο εταιρειών που έχουν ανακοινώσει την πρόθεση τους να συγχωνευτούν (Aegean Airlines και Olympic Air) , ο κ. Ρέππας είπε ότι «ο κ. Σηφουνάκης από την αρχή απευθύνθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, πήρε μια πολύ σύντομη απάντηση που επιβεβαιώνει ότι η Αρχή έχει επιληφθεί αυτοβούλως».

Εξάλλου ο κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση επεσήμανε ότι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού , είπε ότι θα ασχοληθεί και με το κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής , διότι και εκεί υπάρχει ένα θέμα.

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΒΟΛΛΕΥ


ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 13/4/2010 ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ "Π.ΣΑΛΠΕΑΣ" ΣΤΗΝ ΑΚΤΗ ΜΙΑΟΥΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑ 10:ΟΟ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΒΟΛΛΕΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ। ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΩΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ।
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΟΠΙΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ.

Τρίτη, 30 Μαρτίου 2010

ΠΟΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΕ ΔΙΩΧΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ?



Πριν ένα χρόνο περίπου πέρναγα από το κέντρο της Αθήνας ένα πρωινό μιας αργίας. Ανάμεσα σε μαύρους, πακιστανούς, σκυλιά, πρεζάκια που ξέρναγαν, μπότες αστυνομικών που πάταγαν, γυναίκες ελαφρών ηθών, ελληνίδες και ξένες ενωμένες που φώναζαν στους αστυνομικούς για να ελευθερώσουν τον νταβατζή τους. Είχα πολλά χρόνια να περάσω από εκεί και ομολογώ ότι δεν ήταν αυτό που περίμενα. Η εικόνα που μου έμεινε στο μυαλό αρχίζει σιγά-σιγα να ξεθωριάζει, αλλά μου έμεινε η μυρωδιά. Αυτή η άθλια ανάμιξη ιδρώτα, σάπιας αναπνοής, "αμαρτωλών" υγρών, εμετού και πόνου. Όλα εκεί είναι μοιρασμένα στα δυο. Οι «καταπιεσμένοι» και τα όργανα της τάξης. Ναι, κατάλαβα ότι εκεί δεν υπάρχει ρατσισμός, ότι εκεί όλοι είναι αδέρφια. Συμφιλιωμένοι μπρος σε θάνατο και «ζωή», παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Δεν ασχολήθηκαν με μένα ούτε για να μου ρίξουν μακάρι ένα βλέμμα. Ήμουν ξένο σώμα. Δεν είχα το θάρρος να φαντάζομαι τότε πως όλα μπορεί να τα αλλάξει η νύχτα, με τον γλυκό απατηλό μανδύα της που όλα τα σκεπάζει και τους δίνει άλλο χρώμα, αλλάζοντας τις ισορροπίες. Όταν τα βαποράκια και οι νταβαζτίδες πουλάνε ένα κομμάτι στιγμιαίας «ευτυχίας», μάλλον ανενόχλητοι. Δεν ήθελα να μου μείνει ούτε καν η ανάμνηση. Μέχρι χθες την νύχτα. Όταν άκουσα ότι ένα παιδί πέθανε, σκεπάζοντας με αίμα και με κομμάτια του κορμιού του την ίδια του την μάνα. Όταν η μικρή του αδελφή κινδυνεύει να χάσει την όραση της, με σοβαρά εγκαύματα σε όλο της το σώμα. Όταν μια οικογένεια κατατρεγμένων ψάχνοντας στα σκουπίδια για ζωή, βρήκε απλώς τον θάνατο. Ξένο σώμα και αυτοί στις ίδιες περιοχές. Δεν ξέρω ποιοι έβαλαν την βόμβα και γιατί, δεν ξέρω αν λυπούνται η αν το κοιτάζουν ψυχρά, λογαριάζοντας αυτές τις ψυχές σαν «παράπλευρες απώλειες». Ξέρω όμως ποιοι είναι αυτοί που χαίρονται. Είναι όλοι αυτοί οι «περήφανοι Έλληνες» που μεταφέρουν την κληρονομία των μεγάλων προγόνων από τα πάτρια εδάφη στις ελβετικές τράπεζες. Αυτοί που πήγαν τις επιχειρήσεις τους σε άλλες χώρες για φτηνότερα χέρια εργασίας και μεγαλύτερο προσωπικό κέρδος. Αυτοί που δεν ήθελαν τους συμπατριώτες τους στις δουλειές, αλλά ξένους εργάτες, για τον ίδιο λόγο. Οι ίδιοι που λένε ότι εμείς δεν θέλουμε δουλειές και ας βλέπουν ότι πτυχιούχοι γλύφουν και ζητιανεύουν για μια δουλειά στην οικοδομή η στα σκουπίδια του κάθε δήμου. Οι ίδιοι που μας τρομάζουν τώρα με συνθήματα τύπου ότι για όλα φταίνε οι άλλοι- που ήρθαν για μια καλύτερη ζωή σε μια καινούργια πατρίδα. Εκείνοι που φωνάζουν σε παρελάσεις συνθήματα που κάνουν τους ήρωες του έθνους να στριφογυρίζουν μες στο τάφο τους. Που μαθαίνουν στα παιδιά τους να χειροκροτούν τέτοια φαινόμενα, αντί να τα καταδικάζουν. Αυτοί που τα πήγαν όλα σε offshore εταιρίες για να ξεφύγουν της φορολογίας. Εκείνοι που δείχνουν την περίφημη ελληνική «φιλοξενία» μόνο όταν μπορούν να ΠΑΙΡΝΟΥΝ και όχι να δίνουν. Όλοι οι «καλοί χριστιανοί» που πάνε οικογενειακώς στην εκκλησία ειδικά στις προεκλογικές περιόδους και ειδικά πριν από τις εκλογές στην αυτοδιοίκηση. Αυτοί οι «καλοί Σαμαρείτες» που δίνουν ένα κομμάτι σαν δωρεά, για να τους συγχωρεθεί το αμάρτημα του «ου κλέψεις». Που φωτογραφίζονται την ημέρα στα ιδρύματα και το βράδυ αγοράζουν το βίντεο της κάθε Τζούλιας. Αυτοί οι μεγαλοδημοσιογράφοι που μας κάνουν «πολιτική εκπαίδευση» από τα παράθυρα των καναλιών, με απώτερο σκοπό το να περάσουν στις συνειδήσεις μας τι είναι «εφικτό» και τι όχι, συμφώνα με τις εντολές των αφεντικών τους. Αυτοί που σαν «μεγάλα κεφάλαια» της ΕΕ δεν αναγνωρίζουν τα σύνορα μας έμπρακτα σαν σύνορα της Ευρώπης. Οι ίδιοι που δεν ξέρουν τι σημαίνει η αλληλεγγύη με τον υπόλοιπο κόσμο. Που δεν καταλαβαίνουν ότι έχουμε μια γη για όλους κάτω από τα πόδια μας και ότι φροντίζοντας την δίκαια σημαίνει να προστατεύεις τους αδύναμους της γης πρώτα απ’όλα.
Ναι, τους ακούω και εγώ τόσα χρόνια με το ίδιο τροπάριο. Αυτό που σαν βάση έχει το «διαίρε και βασίλευε».
Σας κοιτάζω σήμερα λοιπόν, τώρα όταν αρχίζω και συνηθίζω την μυρωδιά του αίματος, και σας λέω: Ναι, ρε, το κατάλαβα, για όλα φταίνε οι ξένοι. Μόνο που πρέπει να καταλάβουμε που να τους ψάξουμε. Και σας λέω και εσάς στους άλλους, να μην ψάξετε να τους βρείτε στην λάθος μεριά. Γιατί όλοι μας, εμείς εδώ κάτω, πρέπει να μάθουμε να τους κοιτάζουμε κατάμουτρα και με θάρρος, όλους αυτούς τους αληθινούς «ξένους».
"Δε μ' ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών ούτε η φυλή στην οποία γεννήθηκαν. Τους αντιμετωπίζω όλους μ' ένα κριτήριο: την αρετή. Για μένα κάθε καλός ξένος είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από βάρβαρος."
Μέγας Αλέξανδρos.

Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2010

Δεν πρόκειται να αφήσει την χώρα να βουλιάξει.

Σήμερα, σε μια κρίσιμη στιγμή για την χώρα, ο Πρωθυπουργός μίλησε στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ . Τόνισε ότι, "βρισκόμαστε σε κατάσταση πολέμου απέναντι στα αρνητικά σενάρια για την πατρίδας μας".


Παρ' ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν ευθύνεται για την τραγωδία που περνά ο τόπος σήμερα, είναι ταγμένη έτοιμη να αναλάβει τις δικές της ευθύνες. Δεν πρόκειται να αφήσει την χώρα να βουλιάξει. Όποιο και αν είναι το πρόσκαιρο κόστος, όποιες και αν είναι οι αντιδράσεις, όσο δύσκολες και αν είναι οι αποφάσεις που πρέπει να πάρει.

Ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Α. Παπανδρέου, κάλεσε όλον το Ελληνισμό να "συμβάλει στην προσπάθεια που κάνουμε, για να σώσουμε την πατρίδα μας και να βάλουμε τα θεμέλια για τη δημιουργία της Ελλάδας που μας αξίζει".

"Γιατί είμαστε μια χώρα που μπορεί, γιατί έχουμε ένα λαό που ξέρει να μάχεται, γιατί πρώτα από όλα θα παλέψουμε για να σώσουμε την πατρίδα μας. Να σώσουμε την Ελλάδα, τους πολίτες και τα παιδιά μας από οτιδήποτε μπορεί να σημαίνει το εφιαλτικό ενδεχόμενο μιας χρεοκοπίας".

Αλλάζουμε εποχή, και προχωράμε μπροστά!